Σχολική χρονιά 2016/2017

2016-08-26 10:30

«Φεγγαράκι μου λαμπρό φέγγε μου να περπατώ να πηγαίνω στο σχολειό να μαθαίνω γράμματα…».


Υπάρχουν μερικά πράγματα στη ζωή μας που δεν αλλάζουν ποτέ. Έτσι κάθε χρόνο στα μέσα Σεπτέμβρη, ξεκινούν τα σχολεία. Φέτος το πρώτο κουδούνι θα χτυπήσει στις 12Σεπτέμβρη για τις σχολικές βαθμίδες από το νηπιαγωγείο ως την Γ’ Λυκείου. Το μεγάλο ζήτημα είναι πώς θα ξεκινήσει αυτή η χρονιά. Γιατί πάντα υπάρχουν προβλήματα και ανάγκες που πρέπει να λυθούν και να καλυφθούν, από το πρωινό ξύπνημα, μέχρι τις ψείρες! 

Στην πιο «λεπτή» θέση βρίσκονται τα παντός είδους πρωτάκια και οι γονείς τους. Πρωτάκια στο νηπιαγωγείο, πρωτάκια στο δημοτικό, πρωτάκια στο γυμνάσιο και το λύκειο αλλά και πρωτάκια στην ψυχολογία οι μαθητές που θα παρακολουθήσουν την Γ’ λυκείου με φόντο τις Πανελλήνιες Εξετάσεις και την επιτυχία σε αυτές. Για τους μικρότερους μαθητές τη μεγαλύτερη φροντίδα την έχουν οι γονείς και οι δάσκαλοι. 

Όσον αφορά τα παιδιά του νηπιαγωγείου, η μετάβαση από τους παιδικούς σταθμούς, γίνεται με ομαλότητα αφού οι λιλιπούτειοι μαθητές θα συνεχίσουν τις ψυχαγωγικές τους δραστηριότητες με την παράλληλη εισαγωγή σε γνώσεις κυρίως για τη γλώσσα και την αριθμητική.

Αυτό που θα πρέπει να προσέξουν οι γονείς είναι το ζήτημα της διατροφής επειδή τα περισσότερα νηπιαγωγεία συστεγάζονται με δημοτικά σχολεία που πολλές φορές στα κυλικεία τους πωλούνται προϊόντα όχι και τόσο υγιεινής διατροφής. 

Τα πρωτάκια στο δημοτικό καλό θα είναι να έχουν προετοιμαστεί ψυχολογικά από τους γονείς τους, χωρίς βέβαια υπερβολές, για το καινούργιο περιβάλλον που θα αντιμετωπίσουν. Οι γονείς δε χρειάζεται να πιέσουν τα παιδιά από την αρχή, για πράγματα που θα έρθουν στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Υπάρχουν όμως μερικές βασικές αρχές που θα πρέπει να ακολουθήσουν. Η παρακολούθηση των επιδόσεων και της κοινωνικής συμπεριφοράς είναι δύο κεφαλαιώδη ζητήματα που οι γονείς οφείλουν να παρακολουθούν. Η καλή συνεργασία με την δασκάλα / δάσκαλο και το διευθυντή του σχολείου είναι απαραίτητη. Δεν χρειάζεται να γινόμαστε φορτικοί στους εκπαιδευτικούς αλλά ούτε και αδιάφοροι. 

Παράλληλα, στο σπίτι χρειάζεται να δημιουργήσουμε τις συνθήκες εκείνες για να μπορέσει το παιδί να δουλεύει τα μαθήματά του χωρίς να σταματήσει το παιχνίδι που είναι απαραίτητο γι’ αυτές τις ηλικίες. Η ενθάρρυνση στη δυσκολία που θα συναντήσει στα μαθήματά του είναι η καλύτερη μέθοδος. Τα παιδιά μας δε γίνονται ποτέ καλύτεροι μαθητές ούτε με την πίεση ούτε με το υπερβολικό κανάκεμα. Μη βιαστούμε να τα χαρακτηρίσουμε τεμπέληδες αν αντιμετωπίσουν δυσκολίες τον πρώτο καιρό. 

Για τους μαθητές του γυμνασίου και του λυκείου είναι πολύ σημαντικό να συνειδητοποιήσουν ότι εισέρχονται σε μια νέα βαθμίδα εκπαίδευσης. Αν υιοθετήσουν την άποψη ότι κουβαλάνε μαζί τους τις γνώσεις που έχουν ήδη αποκομίσει αλλά και ότι παράλληλα κάνουν μια νέα αρχή τότε τα «κέρδη» αφορούν όλους. Τους μέχρι τώρα επιμελείς μαθητές, να μην βαρεθούν με τη σκέψη της επανάληψης της διαδικασίας της εκπαίδευσης, αλλά και αυτούς που έως τώρα δεν τα έχουν πάει καλά, να πιστέψουν ότι μπορούν να κάνουν μια δυναμική επανεκκίνηση.